You are currently viewing אוכל אסייתי והתאמתו למטבח הישראלי

אוכל אסייתי והתאמתו למטבח הישראלי

כיום הרבה אנשים בוחרים באורח החיים המתאים להם ביותר, כאשר לא פעם בחירה שכזאת משפיעה גם על הרגלי התזונה שלהם. וממש כשם שישנם צמחונים, טבעונים או אנשים שלא אוכלים גלוטן, כך גם ישנם שומרי מסורת ודתיים שבוחרים לאכול אוכל כשר.

עם זאת גם הקהל המסורתי, רוצה ליהנות ממקומות בילוי טרנדיים אופנתיים, ובעלי משב רוח רענן ולהתנסות בטעמם חדשים, כמו אלו שמציע המטבח האסייתי. התאמתו של האוכל האסייתי למטבח הישראלי, הולידה את הקונספט של "אוכל אסייתי כשר", מה שלא פוגע כלל בתפריט אלא רק הופך אותו ליצירתי יותר ומאפשר לשומרי המסורת על סוגיהם, ליהנות ממנות אסייתיות אותנטיות מבלי לוותר על העקרונות והערכים שלהם.

השילוב המיוחד בין כשרות לבין אוכל אסייתי איכותי

הרבה אנשים או בעלי מסעדות חוששים שתפריט כשר הוא פחות איכותי, אבל למעשה ההיפך הוא הנכון. כדי לבנות תפריט כשר צריכים לגלות המון יצירתיות ולחשוב על כל מנה לעומק. כשרות לא פעם מאתגרת את המחשבה ומובילה ליצירת שילובים מיוחדים שאולי לא היו מגיעים אל השולחן בלעדיה. לכן הכשרות היא אף פעם לא מגבלה אלא פתח להתנסויות חדשות, טעמים מרגשים, שילובים מעניינים ושפע של יצירתיות.

שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים

כיום המודעות לאיכות המרכיבים וחומרי הגלם שבהם עושים שימוש רק הולכת וגדלה מיום ליום. כאשר אתם בוחרים באוכל אסייתי כשר אינכם מתפשרים על הטריות, כי גם במסעדה כשרה חשוב שיקפידו על טריות ואיכות הרכיבים. לכן אין ספק שמסעדה איכותית שמגישה אוכל אסייתי תשתמש בחומרי גלם מעולים וטריים שמביאים את טעמי וניחוחות המזרח הרחוק עד לחך הישראלי.

עיצוב מיוחד של המנות

דרך נוספת להנגיש את המטבח האסייתי לסועד הישראלי היא בעזרת צורת ההגשה. כאשר צורת ההגשה מעוררת תיאבון, הסועדים ישמחו להתנסות, כי הרבה פעמים אנו אוכלים קודם כל עם העיניים. צלחת שעליה חגיגה שלמה של טעמים וצבעים לא תשאיר אף אחד אדיש. מעבר לעיצוב המנות גם לעיצוב המסעדה יש חשיבות. כאשר המסעדה מעוצבת בסגנון מודרני, השירות בה מושלם והאווירה נעימה, הרבה יותר קל להתענג ולהתנסות בטעמים חדשים.

התפריט האסייתי מאוד מגוון

המטבח האסייתי הפך למאוד פופולרי בישראל והוא כולל סגנונות בישול שונים אשר מקורם במזרח הרחוק. כך שהתפריט האסייתי מאוד מגוון לכשעצמו וכל אחד יכול למצוא בתוכו מנות אהובות. חובבי הטעמים האסייתיים יכולים ליהנות משפע של מנות בסגנון סיני, תאילנד, יפני ועוד, כמו גם בשיטות בישול שונות כמו הקפצה, אידוי או טיגון עמוק. בנוסף תפריטים אסייתיים עשירים במרכיבים כמו ירקות, פירות, בשרים, עוף, דגים, אורז, אטריות מסוגים שונים, סויה, טופו, ותבלינים פיקנטיים.

איך בוחרים מסעדה אסייתית כשרה?

כדי באמת ליהנות מאוכל אסייתי כשר ואיכותי, יש חשיבות למסעדה שתבחרו. ככל שהמסעדה תהיה טובה יותר כך התפריט יהיה איכותי, והכשרות לא תתפרש כמגבלה. הדרך הכי טובה לבחור מסעדה היא קודם כל לבדוק את התפריט. אוכל אסייתי הוא שם כולל לסוגים שונים של מזונות ומאכלים, ועליכם למצוא את הנישה שאתם מעדיפים. כדאי שהמסעדה תהיה בעלת קונספט אסייתי ברור, ושזה יהיה תחום ההתמחות שלה. אפשר שתהיה למטבח השפעה אסייתית, כלומר שהאוכל יגיע ממטבחים שונים ברחבי אסיה, אך שלא תהיה התפזרות למטבחים נוספים מסביב לעולם.

פרמטרים נוספים לבחירת מסעדה אסייתית טובה הם טריות ואיכות חומרי הגלם. כיום אפשר בהחלט לקרוא על המסעדה ברשת, לראות כיצד היא מגדירה את עצמה, ואילו מאפיינים שלה מדגישה, לבחון את התפריט ואת חוות הדעת ואפילו לסנן מראש מסעדות על פי פרמטר הכשרות.