You are currently viewing תזונה נכונה – הדרך לחיים בריאים

תזונה נכונה – הדרך לחיים בריאים

לעתים קרובות, אנו שומעים כי תזונה נכונה, היא הדרך לחיים בריאים, שיאפשרו לנו ליהנות מאיכות חיים גבוהה, מתוחלת חיים גבוהה, וכמובן – מתחלואה נמוכה במיוחד. למעשה, מדהים לגלות לעתים עד כמה יש אנשים, אשר אינם מודעים לכך שמה שנכנס לתוך הקיבה שלהם – יכול להשפיע על החיים שלה בצורה משמעותית כל כך. אין ספק אם כן, שתזונה נכונה, שקולה ומדודה, היא המפתח החשוב ביותר שיוביל אותנו לחיים בריאים. אולם, איך אפשר לשמור עליה בריאה לאורך זמן?

כמה טיפים לתזונה בריאה

●       קוראים לפני שקונים – קודם כל, חשוב לזכור שתזונה נכונה מתחילה במזון שאנחנו קונים. כשהולכים למכולת או לסופר לקנות אוכל – קוראים את רשימת המרכיבים. שימו לב שלעתים יש התמקדות יתר בקלוריות, אבל קלוריות זה לא הכל. יש מאכלים עם הרבה קלוריות, שיכולים להיות בריאים, טעימים ומשביעים, אל מול מאכלים דלי קלוריות שאינם בריאים כלל, ולכן חשוב להסתכל גם על ויטמינים, שומנים, חלבונים, שימוש בחומרי טעם וריח, וכיו"ב.תזונה נכונה

●       הרבה ארוחות קטנות – הרשו לנו לנפץ לנו מיתוס. תזונה בריאה לא מורכבת בהכרח משלוש ארוחות גדולות. כיום גוברת ההכרה כי תזונה טובה מורכבת מ4-6 ארוחות קטנות לאורך היום – כמובן שיש ארוחה מרכזית יותר ויש ארוחות ביניים, אבל ככלל חשוב לציין שדווקא אכילה במרווחים קטנים של פחות אוכל בכל פעם, היא הבסיס הטוב גם למנוע תחושות של רעב מוגזם אך גם גודש בקיבה אחרי ארוחה גדולה.

●       להיזהר מטרנדים – בכל פעם אנו שומעים על טרנדים אחרים של תזונה נכונה – הדרך לחיים בריאים. חשוב מאד לזכור כי גם אם צץ לפתע טרנד שטוען שארוחה בריאה יותר היא בלי פחמימות בכלל, בלי מוצרים מהחי, עם כמה חלבונים שרוצים, עם כל מיני שיטות של לא לאכול יום שלם ולאחר מכן לאכול מה שרוצים יומיים – אלו אופנות מתחלפות, אבל תזונה בריא הנותרת קבועה כל הזמן.

זה המפתח לחיים בריאים

אם כן, לא סתם אנו טוענים כי תזונה נכונה – הדרך לחיים בריאים. מדובר על הבסיס החשוב ביותר בחייכם, ולכן כדאי להשקיע מעט מאמץ, ולשמור על תזונה מאוזנת, בריאה וכמובן – טעימה.

כתיבת תגובה