You are currently viewing קפה – הטוב, הרע והלא נורא

קפה – הטוב, הרע והלא נורא

יש אנשים שטוענים שאחד המשקאות המוכרים והנפוצים ביותר זה שנים בכל רחבי העולם – הקפה, הוא משקה שאינו בריא ולעומת זאת אחרים טוענים שמדובר על מרכיב טבעי בעל יתרונות רבים. במאמר זה נגולל בפניכם את היתרונות והחסרונות של הקפה ונסביר מדוע לא נורא לשתות משקה טעים זה.

ההיסטוריה של הקפה

יש סברות רבות לגבי המקור של הקפה. יש כאלו שטוענים שהכל התחיל עם רועה אתיופי ששם לב שהכבשים שלו לועסות פרי מוזר ורוקדות לאחר מכן ואילו אחרים טוענים שהגילוי נעשה בעקבות ציפורים. יש סיפורים רבים ורובם הפכו לאגדות יצירתיות ומעניינות. מה שבטוח הוא שאותו הקפה ששימש כחומר ללעיסה באתיופיה הצליח להגיע למטבח של רוב הבתים בעולם. המקור של הקפה הוא באתיופיה מהמאה ה- 15 ויש טוענים שעוד לפני כן. ממחוז קאפה במדינת אתיופיה הקפה נדד במהירות גם למדינות אחרות, אם מדובר על תימן, חצי האי ערב ועוד. בתי קפה רבים נפתחו במכה ושתיית הקפה החלה להיות נוהג חברתי. במאה ה- 16 הקפה הגיע גם ליבשת אירופה ובית הקפה הראשון שהגיש קפה נפתח בוונציה ומשם הקפה והנוהג לשתות אותו בבית-קפה, התפשטו כמו אש בשדה קוצים. כיום, הקפה מוגש ברוב בתי הקפה וניתן למצוא אותו ברוב המטבחים  בישראל.

היתרונות של הקפהקפה

  • טעים– היתרון הראשון הוא כמובן המשקה המריר-טעים שהצליח להפוך לחלק בלתי נפרד מהבוקר של כולנו. יש אתרי מתכונים בהם ניתן למצוא מתכונים טעימים מאוד של בשר ותבשילים נוספים שמהולים בקפה.
  • טבעי– הקפה הוא מוצר טבעי. למרות זאת חשוב להבין שהתהליך שאותו הוא עובר בדרך אל הכוס שתייה שלכם, מוביל לכך שיהיו בו כל מיני מרכיבים כימיים רבים שיוצרים את אותו טעם וריח אותם רוב האנשים כה אוהבים.
  • מעורר– הקפה מכיל קפאין, חומר שממריץ אותנו. מסיבה זו ניתן לראות שרוב האנשים שעייפים במקום העבודה שותים כוס שתייה זו ובכלל רוב האנשים שותים אותו כשהם מתעוררים בבוקר ולפני פעילות ספורטיבית וזאת משום שהוא ממריץ.
  • נוגדי חמצון– בקפה יש נוגדי חמצון שעוזרים למניעה של כל מיני נזקים שיכולים להצטבר בגופינו.
  • מניעת מחלות– יש אנשים שטוענים שהקפה עוזר במניעת מחלות שונות, כמו חס וחלילה סרטן, לב, סוכרת, פרקינסון ועוד. אך אין הוכחה מדעית חד משמעית לכך.
  • כאבי ראש– הקפאין עוזר במניעת כאבי ראש וכאבים נוספים. ניתן לראות מרכיב זה שמצוי בקפה גם במשככי כאבים רבים.

לסיכום, יש יתרונות רבים בשתיית הקפה אך יש טענה מנגד שהקפאין שבמשקה זה יכול לגרום לכאב ראש, עלייה בלחץ הדם, לגרום להפרעות במערכת העיכול, קצב לב מהיר ועוד. כל אלו עוזרים להגיע למסקנה אחת, רצוי לשתות קפה במידה כמותית נכונה. דבר שיבטיח לכם הנאה וימזער נזקים מיותרים.