You are currently viewing סלט אגסים מיוחד לשבועות ואיך לשמור על הגבינה שלכם
סלט אגסים לשבועות

סלט אגסים מיוחד לשבועות ואיך לשמור על הגבינה שלכם

אז איך אתם אוהבים את הגבינות שלכם?

חג השבועות בפתח, חג מתן תורה שהצבע הלבן הוא סמלו הבלתי מעורער. החג הזה, שמאופיין בהיטהרות ובתיקון, מאופיין בלבישת בגדים לבנים ובאכילת גבינות ומוצרי חלב, אהוב על הרבה מאוד אנשים שמחכים לו כבר מתום חופשת הפסח. כמו הרבה אחרים, גם אתם בוודאי מתכננים לקיים ארוחת חג לבנה או להתארח באחת כזאת, וחשוב שתדעו שכדי ליהנות באמת מטעמן של גבינות חשוב לאחסן אותן בטמפרטורה נכונה, שהיא, אגב, לא תמיד נמוכה; יש גבינות שלא צריכות להיות בקירור ואילו אחרות – אם לא יאוחסנו בחדר שמותקנות בו מערכות קירור מתקדמות עד למועד שיווקן ללקוח – לא תהיינה ראויות למאכל אחרי זמן קצר בלבד. על מנת שתוכלו לקיים סעודת חג כהלכתה, כתבנו עבורכם את המדריך המלא לאחסון גבינות.

קירור הוא מילת המפתח

באופן כללי אפשר בהחלט לומר, שגבינות צריכות טמפרטורה נמוכה ושהדרך הטובה ביותר לשמור על טריותן ועל טעמן היא לאחסן אותן במקרר. לא בכדי מאוחסן הרוב המוחלט של הגבינות בתוך חדרי קירור ייעודיים, בטמפרטורה מתאימה ששומרת עליהן קרות אך לא גורמת להן לקפוא. בהקשר זה נציין, כי מומלץ שלא לאחסן גבינות בפריזר, אם כי גבינות קשות שעושים בהן שימוש מועט בכל פעם, כמו למשל גבינת פרמז'ן, בהחלט ניתן להקפיא.

סלט אגסים לשבועות
סלט אגסים לשבועות

אחסון לפי סוגים

אז כבר אמרנו, שרצוי מאוד לאחסן גבינות בקירור, ושלא בכדי החברות המייצרות שומרות על טריותן בעזרת מערכות קירור מתקדמות. אבל, אין אחסונה של גבינת פטה דומה לאחסונה של גבינה צהובה קשה, ועל מנת לשמור על הטריות וליהנות מהגבינות לאורך זמן כדאי לפעול על פי ההמלצות הבאות:

• גבינה מסוג פטה – יש לשמור בתוך האריזה עם מי המלח ולדאוג שהמים יכסו תמיד את כל הגבינה.

• גבינות כחולות – מומלץ לאחסן בתוך קופסאות פלסטיק אטומות לגמרי, למניעת השתלטות ריחן החזק על כל המוצרים במקרר.

מתכון לסלט אגסים בליווי גבינה כחולה

סלט פשוט להכנה אך מתוחכם בטעמו, מעדן לחיך לכל אוהבי הגורמה. חובה על כל שולחן של חג שבועות שמכבד את עצמו.

מצרכים
1 חבילה של עלי בייבי
3 אגסים בשלים
1 חבילה אחת של גבינת רוקפור (או כל גבינה כחולה אחרת)
חופן אגוזי מלך

הוראות
שטפו את עלי הבייבי היטב והניחו בקערה. את האגסים חתכו בצורת סהרונים ומיד הזליפו עליהם כמה טיפות של לימון כדי למנוע השחרה. צרפו גם את האגסים החתוכים לקערה. את גבינת הרוקפור פשוט פוררו בידיים הישר מעל קערת הסלט. את האגוזים הניחו בשקית ושיברו אותם מעט עם מערוך. צרפו גם אותם לקערת הסלט.

לרוטב
ערבבו שליש כוס שמן זית עם כמה כפות של חומץ בלסמי (לפי הטעם), הוסיפו מלח ופלפל גרוס טרי. ערבבו טוב טוב עד שהנוזלים מתאחדים. טבלו עלה ברוטב ותטעמו. במידה וצריך תקנו תיבול. מיזגו על הסלט רגע לפני הגשה. ערבבו את כל המרכיבים יחדיו עד שהרוטב יכסה אותם באופן שווה ככל האפשר והגישו.

• גבינות קשות – כדאי להקפיד לשמור בתוך עטיפה של ניילון נצמד, נייר אלומיניום או נייר שעוונית כדי למנוע את התייבשותן ולשמור על טריותן לאורך זמן. אם תאחסנו אותן בצורה זו תוכלו ליהנות מהן גם במשך מספר חודשים.

• גבינות רכות – אם הן מאוחסנות בקירור ניתן ליהנות מהן במשך 15 ימים ללא כל חשש.

• שומן זה טוב? – כשמדובר בגבינות קשות בהחלט כן. ככל שאחוז השומן בגבינה גבוה יותר, ניתן יהיה ליהנות ממנה במשך זמן ארוך יותר (רק קחו בחשבון שבגבינה כזאת יש לא מעט קלוריות, ושלבו אותה בדיאטה שלכם בצורה שקולה ומאוזנת).

אין כל ספק, שאם תיעזרו בהמלצות שפורטו מעלה ותדאגו לאחסן בצורה נכונה את הגבינות שלכם, אתם והאורחים שלכם תוכלו ליהנות מחג באמת שמח. אחרי הכול, אין כמו ארוחת חג לבנה שכוללת גבינות שיצאו ישירות מהקירור, יין לבן לשיפור מצב הרוח וכמובן – הרבה משפחה וחברים, שבלעדיהם אין לכל זה שום טעם. אז שיהיה חג שבועות שמח ולהתראות בשנה הבאה!

שיהיה לכם חג שמח!

המאמר באדיבות אגריקור – מערכות קירור מתקדמות

כתיבת תגובה