You are currently viewing מתכונים טבעוניים שילדים אוהבים
רוטב עגבניות לספגטי

מתכונים טבעוניים שילדים אוהבים

חשוב להרגיל את הילדים לאכול נכון ובריא כבר מגיל קטן, אם חשבתם כי תתקשו למצוא מתכונים טבעוניים המתאימים גם לילדים, הרי טעות בידכם. כדאי לדעת כי הורים רבים מעוניינים לחיות אחרת ולהסיר מהתפריט שלהם ושל הילדים מזון מן החי כמו בשר בקר, חזה עוף, ביצים ומוצרי חלב. לכן, אם אתם מחפשים מתכונים טבעוניים שכל הילדים אוהבים כדאי לכם להדפיס ולנסות את המתכונים הבאים, ומובטחת לכם הצלחה רבה.

קציצות עדשים עם קינואה

ילדים אוהבים קציצות, המתכון הבא יאפשר לכם להפתיע אותם עם קציצות טעימות ומוסריות, ללא מוצרים מהחי.

מרכיבים:

300 גרם עדשים כתומות

1 כוס קינואה

2-3 שיני שום

בצל בינוני קצוץ גס

1/2 צרור פטרוזיליה, אפשר גם כוסברה

3 כפות שמן זית

קורט מלח

פלפל שחור לפי הטעם

אופן הכנה:

יש להשרות עדשים כתומות למשך שעתיים, עדיף לילה שלם. חשוב לבשל קינואה עד שהיא רכה, לטחון בבלנדר את העדשים עם בצל, שום, פטרוזיליה ושמן זית. להוסיף את הקינואה, לתבלן ולערבב היטב. את הקציצות מטגנים משני הצדדים במחבת עם שמן לטיגון, אפשר לאפות את הקציצות בתנור המחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות.

פסטה ברוטב עגבניות

כל הילדים אוהבים פסטה ברוטב עגבניות (רוטב אדום), במקום פסטה רגילה עליכם להשתמש בפסטה שאינה מכילה ביצים, אפשר להשתמש באטריות אורז.

רוטב עגבניות לספגטי
רוטב עגבניות לספגטי

מרכיבים:

1 חבילת פסטה ללא ביצים

3 עגבניות

2 בצלים

6 שיני שום

1 רסק עגבניות

מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:

יש לבשל את הפסטה בהתאם להנחיות היצרן ולהניח בצד. להכנת הרוטב מומלץ לקלוף את העגבניות ולהשרות אותן מספר דקות במים רותחים. יש לטגן את הבצל הקצוץ עד להזהבה, להוסיף שום קצוץ ולאחר מכן להוסיף את העגבניות. לאחר 3-4 דקות מוסיפים את רסק העגבניות ו-2 כוסות מים, מערבבים היטב ומתבלים לפי הטעם. לאחר שהרוטב מוכן מוסיפים את הפסטה, מערבבים היטב ומגישים לאחר כחמש דקות. אפשר לגרד מעל גבינה טבעונית.

פיצה טבעונית

ילדים ומבוגרים כאחד אוהבים פיצה, לכן כדאי לכם להכיר את המתכון הבא שיאפשר לכם להכין פיצה מוסרית ללא ביצים וגבינה. אפשר להכין את הפיצה יחד עם הילדים וניתן לשדרג אותה עם תוספות שאוהבים.

מרכיבים:

1.5 כוסות קמח (אפשר קמח מלא)

כף שמרים יבשים

3 כפות שמן זית

חצי כוס מים

קורט סוכר

חצי כפית מלח

אופן הכנה:

מערבבים היטב את החומרים לבצק ולשים ביד או במיקסר עד לקבלת בצק אחיד וגמיש. מכסים את הקערה ומניחים להתפחה למשך שעה. כעת ניתן להכין רוטב עגבניות מבצל, שום, עגבניות קלופות, קופסת רסק עגבניות, מים, עשבי תיבול ותבלינים לפי הטעם.

כאשר הבצק מוכן מרדדים אותו על תבנית משומנת עגולה או מרובעת, יוצקים את הרוטב ומפזרים גבינה צהובה טבעונית, אפשר להוסיף תוספות כמו פטריות, זיתים, בצל וכדומה.