You are currently viewing מתכון פיצה לפסח כשרה לחלוטין!

מתכון פיצה לפסח כשרה לחלוטין!

פסח הוא כידוע החג שבו אנחנו לא אוכלים חמץ, ועם זאת – החשק לטעם הבצק הפריך של הפיצה רודף אותנו. לא צריך לשבור את הכשרות כדי ליהנות! אנחנו שמחים להגיש לכם מתכון פיצה לפסח קל ופשוט מאד להכנה. מה הסוד שלנו? מדובר על :, שגם מוסיף קצת טעם – וגם מהווה תחליף ראוי מאד! אנו מוסיפים גם קמח מצה, להשלמת התחושה הקמחית.

לצורך הנוחות, אנחנו מציגים לכם מתכון פיצה לפסח לבצק עצמו. אתם בעצם יכולים לקחת כל מיני מתכונים נוספים לפיצות, עם מרכיבים שונים (גבינות, רטבים שונים, תוספות וכו'),  ולהשתמש במרכיבים הללו כאן במתכון שלנו. הבצק הבסיסי הוא המצע שעל פיו תוכלו להכין את הפיצה הכשרה.

באדיבות פיצה בנתניה– רשת פרגו

המרכיבים לפיצה כשרה לפסח:

כוס קמח מצה

כוס קמח תפוח אדמה

חצי כף סודה לשתייה

חצי שקית אבקת אפיה

שתי כוסות מים חמים

שתי כפות שמן

ביצה אחת

כפית מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

מתחילים מערבוב כל המרכיבים היבשים ביחד – שני סוגי הקמח, המלח, הפלפל, הסודה לשתיה ואבקת האפייה. תוך כדי, מוסיפים בזהירות את המים החמים וממשיכים לערבב.

בשלב הבא, יש להקציף את הביצה. כשהביצה מוקצפת, מוסיפים אותה פנימה לתערובת.

כעת צריך להתחיל להכין את הבצק עצמו שיהיה בצורת הפיצה. יש להכין את המשטח ולקמח אותו (קמחו כמובן בקמח תפוח אדמה, ולא בקמח לבן), והתחילו ללוש היטב את הבצק. לאחר שלשתם אותו, צרו ממנו את צורת העיגול הנדרשת לפיה. שימו לב שבמקרה של פיצה כשרה לפסח, יש חשיבות עליונה לכך שהבצק יהיה דק במיוחד, שכן הרכב הקמח הנוכחי, לא יעבוד היטב אם הוא יהיה עבה מידי, וזה יפגע במרקם של הפיצה.

כעת בעצם, יש לכם בצק מוכן לאפיה. נותר לכם רק להוסיף את המרכיבים האהובים שלכם – זה הזמן למרוח את הרוטב, להוסיף את הגבינה, ויתר התבלינים והתוספות האהובים עליכם.

לאחר מכן, פתחו את התנור שלכם. חממו אותו מראש ל200 מעלות, ולאחר מכן הכניסו לתוכו את הבצק עם כל התוספות. חממו אותו למשך חצי שעה, או עד שהפיצה משחימה – ושיהיה לכם בתיאבון!