You are currently viewing מתכון לקציצות עוף פרסיות

מתכון לקציצות עוף פרסיות

קציצות עוף הן אחד המטעמים האהובים ביותר על ילדים ומבוגרים כאחד. הטעם הרך והנימוח, והאהבה שמורגשת בכל קציצה וקציצה, מקנים למאכל זה הרגשה של בית, לכל אחד מהבית שבו הוא גדל. עבור הפרסים שבינינו, הכנת הקציצות ללא אורז היא ממש פגיעה במסורת המשפחתית. בחרנו להציג לפניכם מתכון משפחתי לקציצות עוף פרסיות.

הערה חשובה לאוהבי התבלינים: תבלון הוא עניין של טעם, במיוחד כשמדובר במאכלי עדות. ההנחיה הכללית להכנת קציצות היא תיבול עדין, אך יש כאלו שיעדיפו תיבול חזק ומורגש. בחומרים כתבנו לנוחיותכם את התבלינים אך ללא הכמויות, מכיוון שכל אחד שמכין קציצות יעדיף לעשות זאת לפי טעמו האישי. עם זאת, ההמלצה הבסיסית היא כפית של פלפל, כפית של פפריקה, שתי כפיות של מלח, חצי כפית של כורכום וכפית שלמה של כמון, תבלין שמעניק לקציצות את הטעם הפרסי האהוב על כולנו.קציצות

חומרים

  • שמן קנולה או חמניות
  • כוס אורז פרסי
  • בצל לבן חתוך דק דק
  • חצי קילו חזה עוף טחון
  • צרור שלם של פטרוזיליה
  • תבלינים – כמון, כורכום, מלח, פלפל, פפריקה מתוקה

אופן ההכנה

כל שעליכם לעשות הוא לערבב את כל המרכיבים יחדיו עד ליצירת עיסה סמיכה. לאחר שהגעתם לסמיכות הרצויה, אתם יכולים להכין את הקציצות בעובי ובצורה המתאימים לטעמכם האישי. זכרו שקציצות פרסיות באות בדרך כלל בצורתן המקורית והעגולה, וכדאי לא לחרוג מכך.

אם אתם מטגנים את הקציצות, חממו את השמן לחום גבוה והכניסו את הקציצות במלואן לתוך השמן עד להזהבה מלאה של כל צדי הקציצה, הוציאו וקררו מעט.

אם אתם מכינים את הקציצות ברוטב לפי טעמכם האישי, הכינו ראשית את הרוטב, ואז בשלו בו את הקציצות במשך 20-30 דקות על חום בינוני.

להכין ואז להקפיא

כולנו מכירים חברות רבות המספקות שניצלים קפואים וקציצות קפואות: עוף טוב, מאמא עוף וכו'. כיצד הם שומרים על הטעם והטריות של הקציצות שהוכנו בהכנה מהירה אתם שואלים? ובכן הסוד הוא פשוט למדי. ראשית, הכנת הקציצות בצורה בסיסית, כלומר לא עד מצב שרוף אלא טיגון קליל בלבד, שייתן לקציצה טעם כמעט מוכן. שנית, הקפאת הקציצות בהקפאה מהירה. אם אין לכם את האפשרות להקפאה מהירה, כל שעליכם לעשות הוא לשים את הקציצות במקפיא ולוודא שהן רטובות או לחות מספיק להקפאה. אם איבדתם במהלך הטיגון או הבישול את כל הנוזלים בקציצה שלכם, צפו לקציצות יבשות שטעמן תפל.

אם אתם מעוניינים להכפיל את הכמות שבמתכון, כדאי לכם מאוד לבדוק את טעמן של הקציצות לפני שאתם מכינים את כל הכמות, ולוודא שהתבלון תואם לטעמכם ומספק אתכם ואת הסועדים בשולחנכם. שיהיה לכולנו בתיאבון!

כתיבת תגובה