You are currently viewing מתכון לקובה במיה – מאכל עיראקי פופולארי

מתכון לקובה במיה – מאכל עיראקי פופולארי

חושבים להכין את אחד המאכלים העיראקיים הכי מפורסמים שיש ולא יודעים מאיפה להתחיל? הנה המתכון שישנה לכם את החיים

המאכל העיראקי קובה במיה כולל טעמים חמצמצים ומתוקים והצבע האטרקטיבי שלו הוא רק חלק קטן מרשימת היתרונות. מדובר למעשה על מרק אידיאלי לספיגת טעמים, העולה בקנה אחד אפילו עם מזג האוויר הים תיכוני של ישראל. אפשר להשתמש בבמיה טריה או במיה קפואה ואין צורך להסתבך כדי להתקין את המנה במהירות ובפשטות.

מרכיבים

המתכון מתאים ל-10-15 מנות וכדאי לחלק את המרכיבים לשלוש קטגוריות עיקריות:

א. מרק – עבור המרק יש להצטייד בחצי ק"ג של במיה, 3 כפות שמן, בצל קטן קצוץ דק ו-2 כפות רסק עגבניות. נדרשת גם הכנה מראש של 2 עגבניות מקולפות, מלח לפי הטעם, רבע כפית פלפל שחור גרוס, רבע כוס מיץ לימון, 2 כפות סוכר ו-3 כוסות של מים חמים.

ב. מילוי – המילוי הוא חלק בלתי נפרד מהמתכון של קובה במיה וחשוב מאוד להשקיע במרכיבים שלו. יש לרכוש 250 גרם של בשר בקר או עוף טחון, להוסיף 1 בצל קטן קצוץ ו-1 כפית שמן. מרכיבים נוספים עבור המילוי הם 1 כפית פטרוזיליה קצוצה, רבע כפית מלח ורבע כפית פלפל שחור

ג. מעטפת – המרכיבים עבור המעטפת הם 1 כוס סולת, 1 כפית שטוחה של מלח, כפית שמן ושליש כוס מים פושרים.

אופן הכנה

זמן ההכנה הממוצע של קובה במיה עומד על שעתיים, אולם זמן העבודה קצר יותר ומגיע רק עד 50 דקות. זהו מתכון כשר בשרי ברמת קושי בסיסית, כפי שניתן לראות מאופן ההכנה:

1. הכנת הבמיה – בשלב הראשון תצטרכו להכין את הבמיה לבישול. עליכם לשטוף אותה היטב ולייבש על מגבת. יש להסיר בעדינות את קצה העוקץ וגם להקפיד שלא לגעת או לפגוע בירק.

2. הכנת המרק – השלב השני מתבצע במקביל לשלב הראשון ובו מכינים את המרק. יש ליצוק שמן לתוך הסיר ולטגן בו את הבצל עד שהוא מתחיל לקבל צבע זהוב. לאחר מכן מוסיפים את הבמיה, מטגנים במשך 5 דקות בערך וממתינים לצריבה קלה. בהמשך מוסיפים את רסק העגבניות ולא שוכחים את העגבניות המגוררות, מערבבים ומאדים למשך 2 דקות. מוסיפים את שאר התבלינים ומערבבים, יוצקים מים, מביאים להרתחה ומנמיכים את האש לבישול של 5 דקות נוספות.

3. הרכבת המילוי והכנת המעטפת – בשלב הזה תצטרכו לערב את כל חומרי המילוי עד קבלת תערובת אחידה, להניח בצד ולעבור להכנת המעטפת. ערבבו בקערה גדולה את המרכיבים, שפכו מים לקבלת תערובת אחידה וכסו במשך 20 דקות עד שהמים נספגים ונוצר בצק רך.

4. הרכבת הקובה – זהו השלב המהנה של הכנת קובה במיה. קורצים כדורים מתערובת הסולת, משטחים אותם על כף היד ונוטלים את תערובת הבשר או העוף כדי להניחם במרכז. סוגרים את הקצוות, מגלגלים לכדור ומניחים בצד.

5. בישול – השלב האחרון דורש מכן לבשל את הקובות, לטלטל את הסיר בעדינות ולהרתיח את הכל במשך 5 דקות על אש גדולה.

כתיבת תגובה