You are currently viewing מגוון מאכלים שניתן להכין בתנור אבן

מגוון מאכלים שניתן להכין בתנור אבן

תנורי אבן יכולים לשמש אותנו לאפיית מגוון מאכלים.

אבן שמוט הינה אבן אשר אוגרת חום ויכולה להגיע לטמפרטורות גבוהות ביותר, והיא משמשת אותנו להכין מגוון מאכלים. בעבר, היו אבני השמוט נחלתן של אופים מקצועיים בלבד, אולם כיום אנו יכולים למצוא אבן שמוט לפיצה בבתים רבים, ולכן חשוב לדעת אילו ששימושים אנו יכולים לעשות בה. לרוב, נעשה שימוש באבן שמוט לפיצה, היות והיא מאפשרת אפייה מהירה ואיכותית שלה, אשר יוצרת טעם ייחודי ומשובח, אולם ניתן לעשות שימוש באבן לאפיית מגוון מאכלים רחב למדי, אשר כדאי להכיר במידה ויש ברשותנו אבן שכזו בכדי שנוכל להפיק את המרב מהשימוש בה.

אבן שמוט יכולה לשמש אותנו גם לאפיית שלל לחמים בסגנונות שונים.

אחד המאכלים הנפוצים ביותר לאפייה על אבן שמוט לפיצה הינו הלחם. אפיית הלחם דורשת יחס דומה לאפיית הפיצה, והאבן יכולה ליצור גם לו טעם ייחודי וכן מרקם איכותי- קריספי מבחוץ ורך מבפנים. בעזרת אבן שמוט אנו יכולים לאפות מגוון לחמים, ואופים מקצועיים רבים עושים שימוש באבנים אלו לשם אפיית לחמיהם על בסיס קבוע.
כאשר אנו מעוניינים לאפות לחם בביתנו על אבן שמוט, חשוב שנבחר במתכון אשר מתאים לאפייה על אבן זו, בכדי שנוכל ליהנות מהתוצאה. את הלחמים ניתן לאפות על נייר אפייה ייעודי או ישירות על האבן, כאשר כל סגנון אפייה יפיק לנו תוצאה שונה בטעמו ומרקמו של הלחם.

רבים עושים שימוש באבן שמוט בכדי לבשל בשרים מסוגים שונים.

החום הרב הנפלט מאבן השמוט יוצר סגנון אפייה ייחודי, אשר לא ניתן להשיג כאשר עושים שימוש בתנור רגיל. סגנון זה התפתח עם השנים, וכיום אנשים רבים בוחרים לעשות בו שימוש בכדי לבשל בשרים מסוגים שונים. לרוב, הבשרים יבושלו כנתח גדול, כאשר חלקו החיצוני יבושל בצורה קיצונית, אולם החלקים הפנימיים יבושלו בישול איטי ואיכותי, וכאשר נגיש את הבשר נאכל בעיקר אותם. את הבשרים נצטרך לבשל בכלים ייעודיים אשר נוצרו למטרה זו, וחשוב שלא לבשל אותם ישירות על האבן בכדי למנוע מעבר של נוזלים מהם אליה.