You are currently viewing לאכול אוכל כשר בחו"ל – שמירה על תפריט כשר

לאכול אוכל כשר בחו"ל – שמירה על תפריט כשר

אתם עומדים לצאת לחופשה משפחתית נהדרת, לירח דבש, או אפילו לנסיעה עסקית – וכל זה קורה במדינות שונות בחו"ל. לא משנה מה הסיבה שבגינה אתם טסים, תמיד מדובר על חוויה נהדרת. עם זאת, במידה ואתם אנשים אשר מקפידים על כשרות, כמובן שמתעורר כאן אתגר מסוים – בעוד שבארץ קל מאד לאתר אוכל כשר, הרי שבחו"ל המצב הוא שונה. כמובן שיש הבדלים בין מדינות שונות, וכמובן שבקהילות יהודיות וישראליות בחו"ל קל יותר למצוא אוכל שיהיה כשר, אך לרוב – מתעוררות כמה בעיות. אז איך אפשר גם ליהנות מהשהות שלכם בחו"ל, וגם לשמור על הכשרות? ריכזנו עבורכם כמה טיפים בנושא.

אין כמו אוכל ביתי…

אוכל מהבית

קודם כל, אפשר להביא אוכל מהבית. חשוב מאד לוודא מראש עם חברת התעופה ונמל התעופה האם מותר להביא אתכם אוכל מראש (האמריקאים למשל, מאד קשוחים בנושא, האירופאים והאסיאתיים פחות). כך, תוכלו להביא אתכם מראש שימורים, אורז, פסטה ושאר קטניות, אשר גם נשמרים היטב במהלך הטיסה, ואפשר לשמור אותם גם לאורך ימים ושבועות, ולעשות בהם שימוש נוח.

חפשו את הקהילות היהודיות

אם אתם מטיילים בערים הגדולות בחו"ל, קל מאד למצוא קהילות יהודיות, אשר שומרות על תפריט כשר. לרוב, אפשר למצוא בקרבת הקהילות גם מכולות וסופרמרקטים אשר מציעים אוכל שיהיה לפחות ברובו כשר לחלוטין כולל גם גבינות ובשרים, ואף יינות – כולם כשרים לחלוטין.

לאיתור בית חב"ד קרוב אליכם בעולם

זה בסדר זה כשר…

מאכלים שהם תמיד כשרים

בעקרון, ישנם מאכלים שיכולים לשמש לכל מתכון כשר באשר הוא, אפילו אם הם בחו"ל. כך למשל, אבקות של קפה ושקיקי תה – נחשבים תמיד לכשרים. גם פירות וירקות בחו"ל הם ללא חשש ערלה, טבל ושביעית, וזאת מטעמי בריאות שבלאו הכי נעשים בטיפולים בהם. לכן, אפשר בהחלט לבסס תפריט כשר ומלא על פירות וירקות.

חפשו את הסימן

יש כמה סימני כשרות נפוצים בחו"ל שכדאי להכיר. OU וגם OK הן שתי חותמות הכשרות הנפוצות בארה"ב, BDL היא הכשרות של לונדון, KM בקנדה, ויש עוד כמה דוגמאות שכדאי לסקור לפי היעד שלכם. זכרו שהכשרות בכל זאת נפוצה, בוודאי במערב, לא רק בגלל הקהילה היהודית – אלא גם בגלל המוסלמית שלה חוקי כשרות דומים.

אוכל כשר ק

זהירות – לא כשר!!

מאכלים בעיתיים

בעקרון, כל המאכלים האחרים, כולל הצמחוניים שבהם, יכולים להיות בעייתיים במידה כזו או אחרת – בבשרים הבעיה מובנת. אולם, גם בגבינות אין לדעת מה הן עוברות בתהליך הייצור, בעיקר בשל החשש לשימוש ביין ובחומץ שאינם כשרים. גם עם ביצים יש את החשש לנקודת דם שתהפוך אותן לטריפה, וגם עם לחם ישנן בעיות שונות. לכן, במוצרים הללו יש להקפיד בכל זאת על רכישה מסופרים כשרים, או מבית חב"ד המקומי.

נהנים מכל דבר

בשורה התחתונה, אפשר למצוא תפריט כשר גם בחלק גדול מהמסעדות השונות, אפילו אלו שלא נמצאות בקהילות יהודיות – בעיקר כי הן מודעות לרצון של תיירים יהודים רבים (וכאמור, גם מוסלמים) לאכול אוכל כשר. כדאי לקרוא מראש באינטרנט מדריכים שסוקרים ממתחמים כשרים, וכך גם אפשר לאכול בחוץ בקלות.

המאמר באדיבות "גולד קייטרינג" שירותי אוכל כשרים בכל הארץ

אודות כותב המאמר

כתיבת תגובה