You are currently viewing כך תבני תפריט אוכל למסיבת רווקות
Friends drinking white wine and sharing cupcakes at party

כך תבני תפריט אוכל למסיבת רווקות

מסיבת רווקות היא אחד האירועים המשמחים והקלילים ביותר בין שלל האירועים הקשורים בחתונה, אף יותר מהחינה או ממסיבת האירוסין. הסיבה לכך היא שהכלה מבלה רק עם החברות הכי טובות שלה, שלצדן היא מרגישה הכי טבעית ומשוחררת, ללא שמלות מפוארות או תסרוקות מיוחדות. זוהי ההזדמנות שלה להשתחרר, לפרוק קצת מתחים לאחר חודשים של הכנות ובעיקר ליהנות מאור הזרקורים באירוע שתוכנן במיוחד לכבודה. עיקר הלחץ בשלב הזה מוטל דווקא על כתפיה של החברה הטובה, זו שמונתה לתפקיד המארגנת וזו שצריכה לתכנן את הפרטים הקטנים שיהפכו את המסיבה להצלחה גדולה. אם התפקיד הזה הופקד בידייך הרי שאחת הדילמות העיקריות שלך כעת היא דילמת האוכל, שהרי אוכל למסיבת רווקות הוא סוגיה מורכבת שמחייבת רגישות רבה לצרכים ולהעדפות של כל אחת מהמשתתפות וכמובן – לצרכים ולהעדפות של הכלה, שכן המסיבה הזו היא בשבילה לפני הכל.

ערכי סקר קצר

תפריט אוכל למסיבת רווקות

אם את רוצה להיות בטוחה שאת מתכננת תפריט נכון שיתאים לכל המשתתפות, מוטב שתתחילי בקיום סקר קצר. שאלי את הבנות האם יש להן העדפה כזו או אחרת לגבי התפריט, ובעיקר האם יש להן מגבלות או רגישויות שחשוב שתדעי. השאלה השנייה תדייק אותן יותר, שכן כולן יגידו שאין להן העדפה מיוחדת, אבל כשתבקשי מהן לציין רגישויות לפתע תגלי רשימה של מגבלות תזונתיות. זה הרגע שבו תביני שאת צריכה להציע פתרון לשומרת הכשרות, לצמחונית, לטבעונית, לזו שנגמלה מגלוטן ולחברה שרגישה ללקטוז. כעת, עם הידע הזה את נדרשת לתכנן תפריט ולהרכיב רשימה של מאכלים שיתאימו לכולן ויאפשרו מגוון מספיק רחב כדי שלכולן יהיה מה לאכול. בתוך הסקר הזה אל תדלגי על הכלה, על אף שאת בוודאי יודעת בעצמך מה ההעדפות שלה או למה היא רגישה. העיקר שלא תוותרי על שלב הסקר, שכן אין דבר מביך יותר מאשר לקיים ערב סושי ולגלות שיש בחדר אישה הרה שאיננה אוכלת סושי כלל.

אלכוהול ושתייה קלה

לצד הארוחה חשוב כמובן להקפיד גם על שתייה מתאימה. אם המשתתפות שותות אלכוהול מומלץ להצטייד בבקבוקי יין ובמשקאות נוספים, שכן אלכוהול גם יעזור לכולן להשתחרר וליהנות עוד יותר. אם אתן חולקות ביניכן את מלאכת הכנת האוכל וקניית השתייה שתפי אותן בהתלבטויות ונסו לגבש ביחד רשימת שתייה ואוכל מתאימה, ואם את מזמינה קייטרינג או דואגת לקנייה מרוכזת מומלץ שבכל מקרה תוודאי שאת מזמינה משקאות שכולן ייהנו מהן. אגב, בכל אחת מהחלופות הללו חשוב שתגדירי תקציב מתאים אשר משתלב היטב בתקציב הכללי של האירוע. נסי לקבוע תקציב שפוי שלא יכביד על המשתתפות, שצפויות להתמודד עם הוצאות נוספות הקשורות בחתונה (מתנה, בגדים וכיו"ב). ככל שתהיי מתוכננת יותר וככל שתשתפי אותן יותר בקבלת ההחלטות, כך עדיף יותר.