You are currently viewing כיצד נשמור על הטריות של פירות וירקות?
מכולות קירור

כיצד נשמור על הטריות של פירות וירקות?

במסגרת תזונה בריאה, ישנה חשיבות רבה לשלב פירות וירקות בכל ארוחה, וירקות טריים בפרט. בעקבות זאת תמיד עולה השאלה, כיצד נוכל לשמור על הטריות של פירות ושל ירקות. ברור לכולנו שאנו זקוקים לפתרונות של קירור – בין אם אלו מקררים במטבח הביתי, או מכולות קירור במטבח המקצועי. עם זאת, עולה כמובן השאלה, איך שומרים עליהם בצורה נכונה בתוך המקומות הללו? כמה זמן הפירות והירקות יכולים להחזיק מחוץ למקרר? האם יש הבדלים בין הסוגים השונים של הפירות והירקות? אין ספק שזה מעלה שאלות – ולפניכם מוצגות כעת התשובות.

תהליך השמירה

  • שיטות קירור – חשוב מאד להבין כיצד מכולות קירור ומקררים יכולים בכלל לסייע בשמירה על הטריות. באופן עקרוני, לכל פרי או ירק, יש תקופת חיים שלאחריה הוא כבר נעשה בשל מידי – כשתהליך ההבשלה שלו נעשה קיצוני מידי, מתפתח ריקבון, עד כדי כך שאי אפשר לאכול אותו. תהליך הקירור, תורם להאטת תהליך ההבשלה, ובעקבות כך קצב הפירוק של הפרי מתעכב. עם זאת, כששומרים פירות וירקות בתוך מכולות קירור ומקררים, יש לזכור כי יש בעיה אחרת והיא בעיית הצינה – כשהירק מתקרר מידי, מולקולות המים הנמצאים בפרי הופכים לקריסטלים של קח ובעקבות כל הפרי יכול לאבד מן הטריות שלו, עד כדי כך שטעמו ישתנה לגמרי. לכן, חשוב לשים לב לכך שכששומרים על הירקות והפירות במקרר – לא עושים זאת לתקופות ארוכות מידי, ושומרים תמיד על טמפרטורה סבירה שלא לא פחות מ12 מעלות במקרר או במכולת הקירור.מכולות קירור
  • הפרדת מוצרים – כשאתם מכניסים פירות וירקות לתוך מכולות קירור או לתוך המקרר, עליכם להקפיד גם לבצע הפרדה ביניהם. כלומר – לא שמים באותה שקית את התפוחים, העגבניות והמלפפונים, אלא כל אחד בנפרד. מדוע חשוב לעשות זאת? פשוט מאד – הפירות והירקות ברובם פולטים גזים שונים. הגזים הללו לא מזיקים לכל ירק בפני עצמו, אבל הם כן עלולים לפגוע בירקות ופירות מסוגים אחרים. לכן, בצעו את ההפרדה מראש.
  • כמה זמן מחוץ למקרר? – אם באותו היום אתם רוכשים את הפירות והירקות ומתכוונים לעשות בהם שימוש, אין שום בעיה להשאיר אותם מחוץ למקרר לכמה שעות, ולאחר מכן להשתמש בהם. אם אתם מתכוונים להשתמש בהם למחרת – עדיף כבר להכניס אותם לקירור. אם הם יוצאים מקירור – שימו לב שרצוי לא להשאיר אותם לאחר מכן מחוץ למקרר יותר מ24 שעות, ובחלק מהמקרים מומלץ גם לצרוך אותם ישירות.

העיקר שיהיה לכם בריא במיוחד

על מנת להנות מטריות וטעמו של הפרי או הירק ואף להאריך את זמן המדף שלו חשוב להקפיד על אחסון בטמפרטורה ובתנאים נכונים. הקפידו על שילוב פירות וירקות בכל ארוחה, אם בצורת שייק מרענן או כחלק בלתי נפרד מהמנה אותה אתם אוכלים למען בריאותכם.