You are currently viewing יינות ישראליים נושאי פרסים

יינות ישראליים נושאי פרסים

בעשור האחרון נראה כי ישראל ממצבת את מעמדה על מפת העולם כמעצמת יין של ממש, כשמדי שנה היינות הישראליים קוצרים פרסים רבים ותשואות לא מעטות בתחרויות בינלאומיות, לרבות התחרויות הנחשבות ביותר בעולם. במאמר שלפניכם נפרט אודות ארבעה יינות ישראליים שראויים בעינינו לציון לשבח באופן מיוחד וכמובן שאתם מוזמנים להשאיר לנו בתגובות הצעות לשדרוג הרשימה. קריאה נעימה ולחיים!

יער יתיר, 2011  (יקב יתיר)

לא באמת ניתן לכתוב כתבה על יינות ישראליים מבלי להזכיר את יקב יתיר, שחוגג השנה עשור להקמתו. יינות היקב זכו בציונים הגבוהים מ-90 נקודות במבחני הטעימה של מגזין היין היוקרתי של רוברט פרקר, Wine Advocate, במשך שמונה שנים רצופות (2003-2010) והאמת היא שאין זה פלא כלל.

יקב יער יתיר מורכב מ-35% פטי ורדו ו-65% קברנה סוביניון. סך הכול היין התיישן במשך 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ולאחר שבוקבק בחודש פברואר 2013, הושאר במשך שנה וחצי ביקב לצורך התבגרות בבקבוק. כעת הוא מוצע לצרכן ב- 240 ₪ ושווה כל אגורה.

אסטייט קברנה סוביניון, 2011 – סינגל ויניארד, עמק ברכה (יקב תשבי)

אסטייט קברנה סוביניון 2011 של יקב תשבי מופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון שנבצרו בגובה 900 מטר, בכרמים הממוקמים בהרי יהודה. האזור ההררי מתאים במיוחד לגידול של ענבי קברנה סוביניון וזאת בשל הקור העז השורר בו במהלך החורף.

מדובר ביין עם גוף עשיר ומלא שניחן בטעמים של פטל שחור, אוכמניות, שזיפים בשלים, וניל, קליפת תפוז ומוקה. היין יושן במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאיות והוא בן לוייה מושלם לבשרים מעושנים, חמאה ולחם איכותי. מחיר הבקבוק בחנויות: 130 ₪.

יינות עשירים המתאימים לארוחות בשריות

ירדן קצרין, 2011 (יקבי רמת הגולן)

בדיוק כפי שאי אפשר לפרט אודות יינות ישראליים איכותיים מבלי להזכיר את יקב יתיר, כך גם אי אפשר שלא להזכיר את ירדן קצרין של יקבי רמת הגולן. ירדן קצרין הוא יין שהפך ללא פחות ממושא הערצה בקרב חובבי היין בישראל. מדובר ביין יוקרתי מאוד, יקר מאוד ולמעין האליטה של עולם היין הישראלי. היין מורכב מ-92% קברנה סוביניון ו-8% ענבי מרלו וככל הנראה יהיה ראוי לשתייה רק בעוד עשר שנים לפחות.

כמובן שניתן ללגום ממנו כבר היום, אך אין ספק שבשלב הזה הוא לא מגלה ולו מעט מהפוטנציאל הגלום בו. מחיר היין לקהל, כשהכוונה היא כמובן לציבור האספנים: 450 ₪.

VELOURS, 2009 (יקב אמפורה)

היין המיוחד הזה מופק מ-90% ענבי קברנה סוביניון ו-10% ענבי סירה שנבצרו בהרי ירושלים (בגובה 900 מטר) ובכרמים של קיבוץ מנרה (650 מטר). במשך 42 חודשים שהה היין בחביות ולאחר מכן המשיך להתבגר בבקבוקים במשך 12 חודשים נוספים. מדובר בלא פחות מיין הדגל של היקב, כשהכוונה המרכזית היא שהוא ימשיך להתיישן תחת בעלות האספנים המאושרים שירכשו אותו למשך מספר שנים נוספות לפני פתיחתו. מחיר לצרכן: 495 ₪.