You are currently viewing המדריך המקיף לאריזות המזון השונות!

המדריך המקיף לאריזות המזון השונות!

אנו לא תמיד מקדישים לכך את מלוא תשומת הלב, אבל כמעט אף פעם, למעט במקרים של פירות וירקות טריים, אנו לא קונים את המזון שלנו כשהוא פתוח. רוב המזונות שאנו קונים הם ארוזים – והאריזה משפיעה לא פעם על איכות המזון עצמו! שימו לב כי אריזה מתאימה ואיכותית תשמור על המוצר טרי וגם תגרום לו להיראות מושך יותר, ולאריזה בעייתית כמובן, עלול להיות אפקט הפוך לחלוטין. לכן, חשוב להכיר את האריזות השונות ולהבין את השפעתן.

כמה אריזות לדוגמה
אריזות מזון

  • אריזות בשקית – השקית מהווה שיטת אריזה נפוצה יחסית. היתרון שלה הוא ביכולת להדפיס עליה ציורים וכיתובים שונים, וליצור עיצוב אישי במיוחד. יכולות האיטום של השקיות משתפרות עם השנים, אם כי הן יכולות להתאים רק למזונות מסוימים, ולא לכל סוגי המזונות.
  • אריזות בליסטר – אריזות אלו אמנם נמצאות גם בשימוש של מוצרים אחרים (מוצרי קוסמטיקה ורפאוה למשל) אך גם בקרב אריזות המזון הן נפוצות למדי. אריזות הבליסטר יכולות בעיקר לקבע היטב את מוצר המזון לתוך האריזה, והן יכולות ליצור ואקום איכותי, ובכך לשמור בצורה טובה יותר על הטריות של המוצר לאורך זמן.
  • אריזות שרינק – אריזות השרינק הן אריזות פשוטות יחסית, אך שיטת הייצור המהירה שלהן, והעובדה שהן יכולות להתאים גם לשמירה על טריות של מוצרים שנשלחים מעבר לים – הופכות אותן לאריזות מיוחדות שזקוקים להן לעתים קרובות.
  • אריזות קרטון – אריזות הקרטון אולי נראות לכם פשוטות, אבל כמובן שהן בעלות שימוש רב ומגוון. הן ניתנות לאחיזה נוחה למדי, ויעילות מאד לאריזה של מוצרים כגון ביצים או מיצים למיניהם.

 ובמה אתם צריכים לבחור?

בבואכם לבחור את מוצר המזון בו אתם מעוניינים, חשוב שתיקחו בחשבון גם את האריזה בו הוא נארז.

לעיתים אם תשוו בין סוגי אריזות שונות לאותו מוצר, תגלו כי האריזה יכולה לאפשר לכם שימור טוב יותר לאותו מוצר מזון ואף להאריך את חיי המדף שלו. לעומת זאת, לפעמים יתכן ותגלו כי האריזה היפה בה השתמשו המשווקים למוצר מזון מסוים אינה בהכרח הכרחית ותורמת בעיקר לכך שיהיה מושך לעין מבחינה שיווקית. לכן תמיד כדאי להפעיל שיקול דעת בין המוצרים השונים, גם ברמת אריזת המוצר ולא רק מבחינת המחיר.

כתיבת תגובה