You are currently viewing אבני שמוט במטבח האיטלקי

אבני שמוט במטבח האיטלקי

מתחשק לכם להיכנס לליבו של המטבח האיטלקי? אין ספק שהצעד הראשון בדרך לכיבוש היעד תהיה רכישת אבני שמוט. על אף שמן, אבני השמוט עליהן אופים, מגיעות כמשטח ולא בצורת לבנים. מדובר בלבנים חסינות אש אשר משמשות לבישול. אבן שמוט המיוחדת מעניקה לתבשילים ולמאפים את טעמם האנין והמיוחד, מורכבת בעיקרה ממינרלים טבעיים ומגיעה כמשטח עגול או מרובע. ההרכב המיוחד מעניק לאבן שמוט עמידות גם בטמפרטורה גבוהה ביותר ויתרה מכך, תכונותיה של הלבנה המיוחדת, מאפשרים לה אגירת חום בתוכה והפצתו לתוך חלל התנור. מעבר למאפים דוגמת פיצה ופוקאצ'ות הנאפים ישירות על גבי אבן שמוט, הנחה קבועה של האבן בתחתית תנור הבישול שלכם, תפיק ארומה עדינה ומיוחדת ותשביח כל קדירה או מאפה שתכניסו לתנור.
האיטלקים האותנטיים, לא וויתרו מעולם על לבנת השמוט, עליה הם אופים את הפיצות המשובחות שלהם. גם הביצה המקומית שלנו אימצה את הטרנד. השפים המובילים הכניסו את הלבנים המיוחדות למטבח ובשנים האחרונות נמכרות אבני השמוט גם לצרכן הפרטי ונמצאות בכל מטבח שמכבד את עצמו.

אבן שמוט לפיצה

מאפים מומלצים להכנה בעזרת אבני השמוט:

  • פיצה איטלקית – מכינים בצק באמצעות קמח, סוכר, מים, שמן ומלח. לשים את הבצק ומוסיפים את המים בהדרגה, תוך כדי הלישה. לאחר שהבצק מוכן, מתפיחים אותו במשך חצי שעה. את הרוטב מכינים על מחבת עם שמן זית, עגבניות, שום, רסק עגבניות, בזיליקום ותבלינים נוספים לפי הטעם. לאחר שהבצק תפח פורסים נייר אפיה מקומח קלות ולשים ומרדדים את הבצק לצורה עגולה. את הבצק מניחים על אבן שמוט. מברישים את שולי הבצק בשמן זית, מורחים את הרוטב ומפזרים מעל גבינה ותוספות לפי הטעם. אופים את הפיצה על גבי אבן השמוט בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות עד להשחמה. החום שמפיצה אבן השמוט הוא שמעניק לפיצה את הטעם הכל כך מיוחד ואותנטי שלה.
  • פוקצ'ה ביתית – מכניסים את רכיבי הבצק (קמח, סוכר, מים, שמן ומלח) לערבול איטי במשך חמש דקות, ולאחר מכן לערבול מהיר לחמש דקות נוספות. לאחר מכן מעבירים את הבצק להתפחה במשך כשעה וחצי. לאחר ההתפחה, מחלקים את הבצק התפוח ל-15 חתיכות שוות בצורת כדורים ומניחים להתפחה נוספת במשך כחצי שעה. לאחר מכן משטחים את עיגולי הבצק לצורת אליפסה בעובי של חצי סנטימטר, ביד או בעזרת מערוך. מתפיחים שוב למשך כרבע שעה. בתום ההתפחה יוצרים בבצק שקע, מושכים בשמן זית, מפזרים מעט מלח, שום כתוש ותוספות נוספות לפי הטעם. מומלץ להוסיף עשבי תיבול (טימין, רוזמרין וכדומה), עגבניות יבשות וגבינות. את הפוקצ'ה מניחים על אבן השמוט ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-250 מעלות למשך מספר דקות עד שהפוקצ'ה משחימה.

הפוטנציאל הקולינרי הגלום באבני שמוט, לבנים חסינות אש, הוא גדול. באפשרותנו לאפות מגוון גדול של מאפים בעזרת הלבנים. אבני השמוט מיוצרות גם למטבחים ביתיים בגדלים שיכולים להיכנס גם לתנור שלכם.