You are currently viewing סדנאות בישול בבית – הכל אפשרי
סדנאות בישול

סדנאות בישול בבית – הכל אפשרי

אוכל גורם להרבה אנשים ריגוש, הריחות, הטעמים, הרעשים והתחושות המענגות, כל אלו יחדיו מעוררים את החושים. אחת הדרכית הטובות ביותר וגם הנוחות ביותר לעורר חושים אלו היא בעזרת סדנאות בישול בבית שלנו.

סדנת בישול בבית יכולה להיות סדנה מקצועית עם אנשים המגיעים ולומדים אצלנו בבית ומנגד גם יכולה להיות סדנה חובבנית שמרכזת את הילדים והנכדים בבית. תופעת סדנאות הבישול תופסת תאוצה משמעותית וניתן לראות כי המון שפים ואנשי מקצוע מתחום האוכל עושים גם הם סדנאות שונות בתחום האוכל.

מה כוללת סדנת אוכל?

לרוב, סדנאות האוכל הללו אורכות בין שעה למספר ימים ומפגשים ומחולקות לשלושה שלבים שונים:

· שלב א – שלב זה כולל היכרות עם הקבוצה והמדריך. סדנאות אלו לרוב מתחילות בהרצאה של המדריך המוביל את הקבוצה. ההרצאה כוללת בתוכה את פירוט השלבים השונים של הסדנה ואת פירוט הכלים השימושיים בסדנה.

· שלב ב – בשלב זה התלמידים מיישמים את הנלמד בקורס, כלומר מבשלים בפועל. המדריך מלווה את התלמידים ואילו התלמידים מבשלים ומראים את חוש היצירה שלהם.

· שלב ג – השלב האחרון בסדנה הוא השלב שבדרך כלל כולם מחכים ומצפים לו. בשלב זה התלמידים טועמים את מה שהכינו המשתתפים ונותנים חוות דעת.

כיצד בוחרים סדנת אוכל?

בטרם בוחרים סדנת אוכל זו או אחרת, מומלץ להגדיר את קהל היעד של הסדנה, את המיקום הגיאוגרפי שלה וכמובן את סוגיית הביטוח, הרי ככלות הכל אנו משתמשים בסדנה בסכינים ובכלים חדים אחרים.

אילו סוגי סדנאות יש?

כיום, יש מגוון רחב מאוד של סדנאות בישול ואינספור מתכונים , נבחר את הסדנה בהתאם להעדפה הקולינרית האישית שלנו. כל אדם מתחבר לסוג אוכל שונה ובנוסף כל סדנה מתאימה לסוג אירוע שונה. למשל – ישנן סדנאות המתאימות למסיבת רווקות, כגון סדנאות מתוקים, סדנאות לימי הולדת, לימי גיבוש, אירועי חברה ועוד.

להלן מספר דוגמאות:

· סדנת קינוחים – בסדנה זו השייכת לעולם הקונדיטוריה, אנו מתמקדים בחלק האחרון של הארוחה – הקינוחים.

· סדנת בישול איטלקי – המטבח האיטלקי הינו אחד המטבחים הפופולאריים ביותר בעולם כולו ומיליוני אנשים נוהגים לאכול מאכלים הקשורים אליו על בסיס יומיומי, כגון פיצות, פסטות, לזניות ועוד.

· סדנת בירה – סדנה פופולארית נוספת הינה סדנת בירה הכוללת לימודים תיאורטיים על תולדות הבירה ותהליכי הייצור שלה, לצד אופציות שונות להגשתה וטעימת עשרות סוגי בירה ממגוון מקומות בעולם.

כתיבת תגובה