You are currently viewing מתכון למאפה שמרים לשבועות בשילוב גבינה

מתכון למאפה שמרים לשבועות בשילוב גבינה

חג שבועות הוא הזדמנות מצוינת ומיוחדת במינה לנסות את כישורי האפייה שלנו, ולהביא לידי ביטוי העדפות קולינריות כאלה ואחרות. אחת מן האופציות המומלצות ביותר היא הכנת מאפה שמרים בשילוב של גבינה. המתכון הבסיסי של עוגת שמרים במילוי גבינה נתון להתאמות אישיות שונות כאלה ואחרות מן הסתם, אך הוא מתחיל במרכיבים הבאים בכל מקרה:

א. בצק – עבור הבצק יש צורך ב- 15 גרם שמרים, שליש כוס חלב פושר, 2 כפות סוכר, 2 כוסות קמח, מלח, 30 גרם חמאה רכה, ביצה וכפית קליפת לימון מגוררת.מאפה שמרים עם גבינה

ב. שכבת הגבינה – מומלץ להשקיע בחומרי גלם איכותיים עד כמה שניתן עבור שכבת הגבינה, וכך לשדרג את המאפה באופן משמעותי ביותר מטבע הדברים. המרכיבים עבור שכבת הגבינה הם 500 גרם של גבינה לבנה, 2 ביצים, חצי כוס סוכר, 3 כפות אינסטנט פודינג וניל, כפית לימון מגוררת וכפית של תמצית וניל.

ג. אפייה – בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין צורך בהרבה ידע טכני על מנת להכין מאפה שמרים. עבור האפייה נדרש חלמון אחד בלבד.

אופן ההכנה

אחרי שמארגנים בצורה מסודרת את כל הרכיבים אשר נדרשים לצורך הכנת המאפה, כדאי להקצות לפחות שעתיים עבור האפייה עצמה. יש לערבב את השמרים עם החלב והסוכר, להמתין 10 דקות ואז להוסיף את החומרים הנותרים לצורך ערבול לבצק. כיסוי במגבת מטבח יספיק, ורק לאחר התפחה של שעה וחצי ניתן להכין את המילוי עם ערבוב הרכיבים אשר מתאימים בתוך קערה.

השלב הבא של הכנת המאפה הוא רידוד דק של הבצק על משטח מקומח ומריחה בתערובת גבינה. גלגול לגלילה ממשיך עם חצייה לאורך והנחה של חצי אחד ליד השני, כאשר החתך תמיד נמצא כלפי מעלה. לאחר מכן יש לסובב את שני החצאים אחד על השני, להעביר בעדינות לתבנית קפיצית מרוחה בחמאה, ליצור עיגול ולמרוח את הבצק בחלמון. השלב האחרון כולל אפייה של 35 דקות בתנור אשר חומם מראש ובחום של 200 מעלות.

נפתח לכם התאבון? מחפשים מתכון לעוגת גבינה מנצחת? היכנסו לאתר שמרית למגוון מתכונים>>

כתיבת תגובה