You are currently viewing מתכון לחיים בריאים
מתכונים בריאים

מתכון לחיים בריאים

שיפור של צריכת התזונה של בן אדם היא אחת ההחלטות החשובות והקשות ביותר שאדם יכול לקבל על עצמו. עוד מגיל צעיר רוב הילדים מחונכים לחשוב שמאכלים מסוימים טובים ובריאים לנו, לרוע המזל ההיפך הוא הנכון.

יש כל כך הרבה מאכלים שאנחנו חושבים שהם טובים ובריאים לנו, אשר במקרה הטוב הם מכבידים על גופנו ובמקרה הרע הם ממש מזיקים לנו. שינוי תזונתי יכול להביא לשינויים משמעותיים בכל אורח החיים שלנו וכן בתחושה הפנימית שלנו.

מתכונים בריאים
מתכונים בריאים

ההחלטה – תזונה בריאה

שלב זה נשמע שלב מאד קל ומאד ידידותי אך בפועל שלב זה מהווה מכשול משמעותי, זהו השלב הקשה

ביותר והקריטי ביותר. ההחלטה על מעבר לאוכל מזין ובריא יותר כרוכה בהתמדה יום יומית, בפועל מדובר בשינוי אורח החיים.

קושי נוסף שקיים הוא כל נושא הטעם. בגלל שאנשים רבים רגילים לטעם מסויים המאכלים בפחות בריאים נראים להם טעימים יותר. אוכל לא בריא ולא מזין יכול להיא למחלות כגון – לחץ דם, סוכרת ועוד. מערכות רבות ושונות בגוף סובלות מתפקודים לקויים.

לתזונה הבריאה יש השפעות חיוביות גם מבחינה גופנית פנימית – מערכות הגוף מתפקדות בצורה טובה ונכונה יותר.  וגם מבחינת תחושה עצמית – אוכל בריא עוזר להרגיש יותר ערניים ופחות עייפים.

להלן מספר עצות על מנת לעשות את אורח החיים שלכם בריא יותר בעזרת מאכלים:

ירקות – ירקות הם אוכל מזין וטעים. ירקות מספקים לנו ויטמינים טבעיים העוזרים לנו. ניתן למצוא הרבה מתכונים אשר מכילים שימוש בירקות קפואים.  ניתן לעשות סלט ירקות וליהנות מארוחה מזינה ובריאה באותו זמן.

שוקולד – היום כמעט כל אדם אוהב שוקולד.  גם אנשים שעושים דיאטה מתפתים ולוקחים חתיכה של שוקולד. הרבה אנשים לא יודעים, השוקולד אותו רובנו אוכלים מכיל בפועל מעט מאוד אחוזים של שוקולד.  ככל שאחוז השוקולד גבוה יותר ככה השוקולד יותר איכותי והוא לרוב גם מכיל פחות סוכר.

מאכלים מלוחים – באופן כללי, מאכלים מלוחים הם מאכלים פחות בריאים. כל אותם מלוחים החל ממאפים מלוחים, קינוחים מלוחים ועוד נחשבים למאכלים פחות בריאים. ניתם לבדוק היטב מה הם כוללים בתוכם ומאילו רכיבים הכינו אותם.

אורז מלא – אורז מלא ידוע כהרבה פחות טעים מהרגיל ולכן אנשים רבים מעדיפים להימנע ממנו, שיטה שמומלץ לנסות היא השרייה של לילה שלם לפני הבישול בדרך זו נפטרים מטעמי הלוואי של האורז.

שיהיה המון בתיאבון!

כתיבת תגובה